on the edge

Känns som att jag balanserar på kanten mellan nu och framtiden. Finns många påbörjade projekt som ska knytas ihop och lämnas bakom. Vissa saker ligger precis framför och jag ska ta mig an dem med entusiasm även om jag känner mig mer lockad att sitta kvar där jag är, i det jag vet och kan. Mycket roligt på gång. Mycket spännande. Jag ska snart lämna en skön tid bakom mig och gå in i något nytt. En ny stad. En ny sysselsättning. Ett nytt sätt att bo. En framtid med mer "vi" än jag. Det finns mycket att lära och jag blir aldrig färdig. Jag längtar tills den där veckan i augusti när jag är helt fri och ledig och inte har något ansvar hängande över mig. Men jag vill inte tänka så, troligtvis kommer det dyka upp saker att oroa sig över då också. Så istället vill jag vara här i nuet och njuta av varje välsignad minut. Av alla möjligheter jag får, av allt som är roligt, utmanande, spännande, jobbigt, svårt, intressant... Jag vill vara i nuet och njuta av livet. Förr eller senare kommer jag trilla över kanten ändå. Jag kanske inte ens märker det, plötsligt står jag på andra sidan och andas ny luft. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

otroligtlysande.blogg.se

I April 2013 förlovade jag mig med Simon. I Augusti 2013 flyttade vi tillsammans till Örebro där jag läser Medie- och kommunukationsprogrammet. Det här är en tid i livet då jag reflekterar, lär mig, tar tid för mig och formar mitt liv och min framtid. Något man nog förvisso gör hela livet. Följ gärna mig, mina tankar, fotografier och andra kreativa projekt. :)

RSS 2.0