living hallelujah.

 
Uppgiften var att göra ett självporträtt i Illustrator. Och att skriva ett ord som beskriver just mig. "Halleluja" kanske verkar som ett märkligt val, men för mig kändes det lite annorlunda och ganska självklart. Istället för att bara säga "Jag är en glad tjej på 19 jordsnurr", du vet. Halleluja är för mig ett väldigt positivt ord, och det är ju med positivet jag vill möta vardagen. Dessutom signalerar det att jag är kristen, vilket är en stor del av mitt liv, av mig. För några år sedan hörde jag en lovsång av Sarah kelly som heter living Hallelujah. En bön om att livet ska ära Gud. Jag älskar det låttiteln och jag vill verkligen anamma det i mitt liv. Jag vill leva mitt liv så att det ärar Gud. Jag vill leva Halleluja och även om jag inte alltid lyckas, är det min ambition. Och därför beskriver det mig, åtminstone lite grann. 


Kommentarer
Joel D

Halleluja!!

2013-01-31 @ 13:23:34
Melinda

Fint tänkt Emma!Och bra illustration, även om jag tycker att du är ännu sötare och mindre grå i verkligheten. Kram

2013-02-01 @ 10:47:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

otroligtlysande.blogg.se

I April 2013 förlovade jag mig med Simon. I Augusti 2013 flyttade vi tillsammans till Örebro där jag läser Medie- och kommunukationsprogrammet. Det här är en tid i livet då jag reflekterar, lär mig, tar tid för mig och formar mitt liv och min framtid. Något man nog förvisso gör hela livet. Följ gärna mig, mina tankar, fotografier och andra kreativa projekt. :)

RSS 2.0