När det är jag som bestämmer.

När jag gick på gymnasiet lovade jag mig sjäv, och jag var skapligt övertygad om att lyckas, att "när jag tar studenten och blir *arbetssökande* ska jag inte sova bort hela dagarna, undra hur jag ska fördriva tiden eller önska att jag går i skolan igen". Det finns ju så himla mycket att göra! När jag äntligen får tid för allt Det så får jag inte slösa bort en minut! Men när man själv måste dra sig i kragen är det lätt att inte göra det så hårt, det blir istället en klapp på axeln som rättfärdigar bortslösandet av tid. Men jag vill ju ta vara på varenda minut! När folk frågade vad jag skulle göra i vår svarade jag "gå två roliga distanskurser. försöka vikariera lite. Ha det riktigt skönt och göra sådant jag inte har tid med annars -njuta av livet!". Jag vet att jag inte njuter av livet om jag sover till tolv och kollar på tv-serier största delen av dagen så för att påminna mig om att göra sådant som får mig att älska livet lite mer, skriver jag listor. På mina listor stolpar jag upp viktiga, tråkiga, roliga, spännande, olika saker. Men en punkt varje dag är "Gör något du känner för". För det är så himla viktigt att inte bara ruta in livet och följa ett bestämt schema, det måste finnas utrymme att göra något spontant som jag är lockad till just idag!
 
Igår var en punkt på listan att köpa en almenacka. Det blev en snygg i svart läder från Letts,
Idag är en punkt på listan att fylla i almenackan med sådant jag redan vet ligger framför -och det ser bra ut! I stort sett varenda en av vårens söndagar är "uppbokade" med att antingen leda lovsång med Filemon i Missionskyrkan eller ha hand om söndagsskolan i Pingstkyrkan eller serveringen i den sistnämnda -tre saker jag ser fram emot! :) Så med lite listor, kreativitet, en ifylld almenacka och en dos disciplin ska nog det här kunna bli en härlig vår!
 
-Den är lilla tjejen (min kusin) lever i en stark övertygelse om att det är hon som bestämmer...
Precis som jag... ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

otroligtlysande.blogg.se

I April 2013 förlovade jag mig med Simon. I Augusti 2013 flyttade vi tillsammans till Örebro där jag läser Medie- och kommunukationsprogrammet. Det här är en tid i livet då jag reflekterar, lär mig, tar tid för mig och formar mitt liv och min framtid. Något man nog förvisso gör hela livet. Följ gärna mig, mina tankar, fotografier och andra kreativa projekt. :)

RSS 2.0